Frågor & Svar

Vad har ni för leveranstider?

Leveranstiden är 8-10 arbetsdagar. Uppger du önskad leverans "längre fram" än 10 dagar förbehåller vi oss rätten att eventuellt leverera senare. Önskar du expressleverans ber vi dig kontakta oss innan du skickar iväg din beställning för pris och bekräftelse. Ej uttagna paket debiteras med 250 kr. Vi skickar endast inom Sverige.

Retur & reklamation

När du handlar via internet gäller lagen om Distansavtal. Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt under förutsättning att varan är oanvänd. Det gäller dock ej på varor som är graverade enligt din order – specialtillverkade varor. Returfrakten i samband med ångerrätt betalas av kunden. Vid skador eller andra fel på produkten så ersätts du med en ny produkt efter att du har skickat tillbaka den defekta produkten till oss. Självförvållade skador samt användningsslitage ersätts ej. Information om defekt eller andra fel måste vara oss tillhanda senast en vecka efter leverans. Vid hantering av reklamation tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se Vänligen kontakta oss vid en eventuell retur eller reklamation.

Hur mycket betalar jag i frakt?

Om du handlar från 1 – 2499 kr blir frakten 120 kr exklusive moms. (150 kr inklusive moms) Om du handlar från 2500 – 4999 kr blir frakten 240 kr exklusive moms. (300 kr inklusive moms) Handlar du för 5000 kr och uppåt får du fri frakt. Önskar du expressleverans ber vi dig kontakta oss innan du skickar iväg din beställning för pris och bekräftelse. Handlar du mot faktura tillkommer en fakturakostnad på 45 kr exklusive moms. Handlar du med kreditkort tillkommer ingen fakturaavgift.

Vad har ni för öppettider?

Vi har öppet måndag till fredag kl 08.00-16.00

Jag har inte fått någon orderbekräftelse på mail?

När du gjort din beställning i webbshopen får du alltid en bekräftelse på datorskärmen, samt att du får en orderbekräftelse på den mailadress du uppgett. Har du inte fått någon bekräftelse på mail kan orsaken vara att du har skrivit fel mailadress eller att din bekräftelse har fastnat i din mapp för skräppost.

Kan jag gravera en egen logotype eller motiv?

Ja, om du har en vektoriserad fil så kan vi gravera det mesta.

Söklänken för min leverans fungerar inte?

När din beställning är skickad med PostNord postpaket tar det ca 48 timmar innan leveransinformationen syns på Postens sidor. Brevförsändelser eller postpaket skickat med DPD är för närvarande ej sökbara.

Kan jag lämna in min produkt för gravyr hos er?

Nej, vi har inget inlämningsställe, men hör av dig så kan vi rekommendera andra aktörer i branschen.

Jag kan inte betala med mitt betalkort?

Om ditt köp inte går igenom så kan det bero på att ditt betalkort inte är aktiverat med 3D Secure (Bankernas säkerhetslösning). Kontakta din bank så hjälper dom dig med detta. Du kan också gå in på din internetbank och ändra inställningen för ditt betalkort.

Medalj värdering?

Vi får många frågor om värdet och historia gällande våra produkter som tex medaljer, plaketter och manschettknappar. Vi utför inte någon värdering utan hänvisar istället till andrahandsmarknadens försäljningskanaler som tex. Guldsmeder, Mynthandlare eller Auktionsverk.